W przetargu na długoterminowy najem 12 miniaturowych autobusów niespodzianek nie było – do rywalizacji stanął tylko jeden oferent. Warszawska spółka Mercus PSQ zaproponowała 14,76 mln zł, czyli mniej niż wynosił budżet zamawiającego. Jeśli oferta zostanie przyjęta, nowe żółte autobusy pojawią się na drogach jeszcze w tym roku, by od stycznia 2026 r. wozić pasażerów w sieci Transport GZM.
W przetargu PKM Świerklaniec na długoterminowy najem 12 miniaturowych autobusów wpłynęła tylko jedna oferta – od warszawskiej spółki Mercus PSQ. Firma zaproponowała 14,76 mln zł brutto, w tym 13,28 mln zł za najem podstawowych 12 pojazdów i 1,48 mln zł za prawo opcji obejmujące dwa dodatkowe autobusy. Propozycja jest niższa od kwoty 16,68 mln zł, jaką zamawiający planował przeznaczyć na realizację całego zamówienia.
Pojazdy jeszcze w tym roku
Zamówienie obejmuje sześcioletni najem 12 autobusów jednej marki i modelu, wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2024 r. Pojazdy mają być w pełni niskopodłogowe, dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i wyposażone w systemy informacji pasażerskiej oraz poboru opłat zgodne ze standardem Transport GZM.
Postępowanie prowadzone jest w trybie przyspieszonym, ponieważ nowe autobusy muszą trafić do Świerklańca jeszcze przed końcem 2025 r., tak by od 1 stycznia 2026 r. mogły rozpocząć regularną eksploatację w sieci Transport GZM. Dziesięć z nich zasili codzienną obsługę linii, a dwa kolejne będą pełnić rolę rezerwy.
PKM Świerklaniec wybrał formułę długoterminowego najmu jako najszybszy sposób pozyskania taboru, z możliwością wykupu pojazdów po zakończeniu 72-miesięcznej umowy. O wyborze oferty zadecydują trzy kryteria: cena (60%), ocena techniczna (20%) i warunki gwarancji (20%).
Techniczne wymagania i wyposażenie
Autobusy będą mieć długość do 8,1 metra i pojemność co najmniej 30 pasażerów, z czego 11 na miejscach siedzących. Napęd zapewni silnik wysokoprężny o mocy minimum 150 KM, spełniający normę Euro VI, z automatyczną, co najmniej siedmiobiegową skrzynią biegów.
Wymagane wyposażenie obejmuje m.in. dwustrefową klimatyzację, Wi-Fi, ładowarki USB typu A i C, monitoring z minimum siedmioma kamerami, komputer pokładowy z modułem zapowiedzi przystanków oraz system informacji pasażerskiej z tablicami i kasownikami. Całość będzie musiała współpracować z infrastrukturą Transport GZM i systemem płatności bezgotówkowych EMV.
Pojazdy otrzymają charakterystyczne żółte malowanie RAL 1018, zgodne z księgą znaku ZTM GZM, a wnętrze utrzymane będzie w jasnej tonacji z żółtymi poręczami.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.